Daniel-Firman

PİLEVNELİ’NİN MANDARIN ORIENTAL’DAKİ İLK SERGİSİ DANİEL FİRMAN’LA BAŞLIYOR

Sergi

Pilevneli, yaz sezonu boyunca çağdaş sanatın önemli temsilcilerinin yapıtlarını Bodrum’a taşıyacak. Galerinin sergileri Mandarin Oriental, Bodrum’da mayıs-ekim ayları arasında sanatseverlerle buluşacak. Pilevneli sanatçılarının yanı sıra sürpriz isimlere de yer verilecek özel sergiler, otelin içerisinde bulunan mekânda izleyicilere sunulacak.

Pilevneli’nin Mandarin Oriental, Bodrum’daki ilk sergisi Fransız sanatçı Daniel Firman’a ait olacak. Sanatçının “Duvar Dansı” adlı kişisel sergisi 12 Mayıs – 6 Haziran 2021 tarihleri arasında izlenebilecek.

DUVAR DANSI TAVIR)” SERİSİNİN BAŞLANGIÇ NOKTASINA GÖTÜRÜYOR

Duvar Dansı”, ziyaretçileri Firman’ın pratiğini yansıtan en sembolik çalışmalarından olan “Attitude (Tavır)” serisinin başlangıç noktasına götürüyor. ‘Pop’ heykel kategorisinde kabul edilen fakat aslında çok daha derin kavramlara işaret eden “Attitude (Tavır)” serisi, 2000 yılından itibaren sanatçının stüdyosunda yaptığı ve dans protokollerini inceleyen performanslardan doğdu. Hem gerçek boyutlu hem de minyatür insan figürlerini tasvir eden hiper gerçekçi heykellerin ilkini 2004 yılında üretti. “Duvar Dansı”, “Attitude (Tavır)” serisinden dört yeni heykelin yanı sıra sanatçının “Gathering (Toplama)” isimli bir diğer önemli serisine ait heykellerin minyatür boyutlu üç versiyonuna da yer veriyor.

HEYKELLER, DURAKLATILMIŞ DANS PERFORMANSLARININ FOTOĞRAFLARINI ANDIRIYOR

“Attitude (Tavır)” serisindeki heykeller, duraklatılmış dans performanslarının fotoğraflarını andırıyor. Sanatçı bu eserlerde, herhangi bir görsel ifadeden, stilden faydalanmaksızın gerçeğin kendisini yansıtmayı amaçlıyor. Yansıttığı bu gerçekçi kargaşa, bedenin ve fiziksel tavrın teşhis edilebilirliğini ve bedenin destek noktaları tarafından sıkıca konumlandırıldığını gösteriyor. Bu unsur, duraklatılan sürekliliğe ve zamana dair derin düşünceler açığa çıkarmayı amaçlıyor.

YAPITLATDAKİ DÜNYEVİLİK VE ZAMANSALLIK

Eserlerin dünyeviliği ve zamansallığı, izleyicilerin dikkatini hareket, dans ve bedensel ifade kavramlarına yöneltiyor. Bildiklerimiz ve bilmediklerimiz hakkında okunaklı bir gerilim yaratıyor. Heykel hareket olabilir mi? Performans heykelleşebilir mi? Hareket de bir heykel midir? Hareketsizlik hareket midir? ‘Gerçek’ ve gerçeğin ‘temsili’ hakkında birçok soru…

Aralarında Centre Pompidou’nun da bulunduğu birçok önemli sanat kurumunda ve 2018 yılında Pilevneli Mecidiyeköy’de gerçekleşen “10 Sanatçı / 10 Bireysel Pratik” sergisinde yer alan “Gathering (Toplama)” serisindeki heykeller, insanın objelerle arasındaki ilişkisine çağdaş bir yorum sunuyor; kapitalist, hızlı tüketim dünyasında bu ilişkinin derinliğini ve anlamını sorguluyor.

Etiketler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir